Huisartsenpraktijk Molentocht is geopend op:
maandag t/m vrijdag 08:00-13:00 en 13:30-17:00 uur
Telefoonnummer:
0299-469000
Telefoonnummer: 0299-469000
Geopend op: maandag t/m vrijdag 08:00-13:00 en 13:30-17:00 uur

Praktijkfolder

Praktijkfolder Huisartsenpraktijk Molentocht


Huisartsenpraktijk Molentocht

Persijnlaan 95
1447 EG PURMEREND
Telefoon: 0299-469000
Spoed: 0299-469009

www.molentocht.nl


Herhaalrecepten online

In de beveiligde patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag gemakkelijk en snel afspraken bij uw arts maken en herhaalmedicatie aanvragen. Met uw eigen account logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren. Registreren kan alleen met een eigen individueel emailadres. Als u zich registreert, doe dit dan onder de naam zoals u bij ons in de praktijk bekend bent (bijv. gehuwde naam en meisjesnaam.)

Receptservice
Vraag recepten direct uit uw medicatielijst aan en ontvang indien nodig herinneringen voor uw medicatie.

Button-eHerhaal-Huisbrink

Button_Kardolus_Recepten

Button_deKorte_Recepten

Na uw aanmelding op de website koppelen wij na een controle uw naam (account) aan uw naam in ons systeem. Na aanmelding krijgt u elke keer dat u opnieuw een recept(en) aanvraagt per mail een nieuwe toegangscode (dat heet sessiecode en is om veiligheidsredenen). 

Online afspraken maken

 

In de beveiligde patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag gemakkelijk en snel afspraken bij uw arts maken en herhaalmedicatie aanvragen. Met uw eigen account logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren.

Registreren kan alleen met een eigen individueel emailadres. Als u zich registreert, doe dit dan onder de naam zoals u bij ons in de praktijk bekend bent (bijv. gehuwde naam en meisjesnaam).

Webagenda:

Hier kunt u online afspraken maken bij uw huisarts.

Een online afspraak is voor 1 medisch probleem. Indien u meer problemen wilt bespreken of bij psychische klachten graag een afspraak via de assistente maken. Ook afspraken voor ingreepjes, spiraal plaatsen, oren uitspuiten, uitstrijkjes gaan via de assistente.

Button-eAgenda-Huisbrink

 

Button_Kardolus_Webagenda

Button_deKorte_Webagenda

Na aanmelding krijgt u elke keer dat u opnieuw een afspraak aanvraagt per mail een nieuwe toegangscode (= sessiecode, om veiligheidsredenen). 

     

 

 

 

 

 

e-Consult

Hier kunt u medische vragen stellen aan de huisarts via een beveiligde omgeving.
U ontvangt bericht zodra uw vraag beantwoord is. 
Dit e-mail-consult is niet bedoeld voor dringende vragen, beantwoording kan enkele dagen duren!

Registreren kan alleen met een eigen individueel emailadres. Als u zich registreert, doe dit dan onder de naam zoals u bij ons in de praktijk bekend bent (bijv. gehuwde naam en meisjesnaam).

Button-eConsult-Huisbrink


Button_Kardolus_eConsult

Button_deKorte_eConsult

Na aanmelding krijgt u elke keer dat u opnieuw een consult aanvraagt per mail een nieuwe toegangscode (om veiligheidsredenen). 

 

Huisartsen huisartsenpraktijk Molentocht

Dhr. M. Huisbrink, huisarts, voorheen dr. Dekker

Mw. G.J. Kardolus, huisarts.

Dhr. W.M. de Korte, huisarts.

Mw. W. Boom, vaste huisarts in de praktijken van huisarts Kardolus en de Korte

Praktijkassistentes en praktijkondersteuner

Praktijkassistentes:


Mw. C. Jonk (Corina)

Mw. M. Leenaars (Monique)

Mw. H.G.M. Snoek (Hellen)

Praktijkondersteuner:

Mw. M.E.M. Fagel (Marion)

Mw. D.N. van Kranenburg (Wanda)

Openingstijden, spreekuren en herhaalrecepten

Openingstijden:
Dagelijks tussen 8.00 - 13.00 uur en tussen 13.30 - 17.00 uur 
Voor spoedgevallen zijn we bereikbaar via het spoednummer 0299-469009.

Voor het maken van afspraken kunt u bellen op nummer 0299-469000.

Doorklikken naar:

Spreekuur

Dagelijks worden er spreekuren gehouden:

  • Dokter Kardolus is aanwezig op dinsdag, donderdagmiddag en vrijdag.
  • Dokter Huisbrink is aanwezig op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. 
  • Dokter de Korte is aanwezig op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagochtend. 
  • Dokter Boom is aanwezig op maandag en woensdag.

Afspraak maken

Spreekuur op afspraak

Op iedere werkdag wordt spreekuur gehouden. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. U kunt daarvoor de praktijk bellen op telefoonnummer: 0299-469000. U kunt ook afspraken maken via de webagenda (indien u zich daar tevoren voor heeft aangemeld, zie online afspraak maken / webagenda)

Voor eenvoudige vragen kunt u ook gebruik maken van het telefonisch spreekuur.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Zij is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De praktijkassistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Meer tijd

Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, wij kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Online afspraken maken

Na aanmelden kunt online afspraken in de webagende van uw huisarts. Bekijk de lege plekken in de agenda van uw arts en boek een afspraak op het moment dat het u uitkomt zie online afspraak maken / webagenda)

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten:

Dagelijks kunt u de herhaalrecepten aanvragen telefonisch of aan de balie. 
Apotheek Molentocht ziet het liefst, dat er een dag zit tussen bestellen van de medicatie en het afhalen van die medicatie, zodat ze de tijd hebben om er voor te zorgen dat de medicatie aanwezig is.

De volgende dag staan de geneesmiddelen na 12.00 uur dan voor u klaar in de apotheek.
Indien u geheel zonder medicatie zit graag even met de assistente overleggen en duidelijk vermelden dat u zonder zit zodat de assistente kan proberen de aflevering te bespoedigen.
Indien u door ziekte niet in staat bent de medicijnen op te halen bezorgt de apotheek uw geneesmiddelen thuis. U kunt dat zelf opgeven aan de praktijkassistente.

Online herhaalrecepten:

U kunt online herhaalrecepten aanvrgaen. Uiteraard alleen wanneer u die recepten eerder heeft gehad en wanneer u met de huisarts heeft besproken, dat dat bij die medicatie is toegestaan. 
U kunt zich melden middels de optie 'Herhaalrecepten Online' hier links. Na aanmelden kunt u een middelen uit uw eigen medicatieoverrzicht aanvragen. Naar 'herhaalreceptern Online'.

Telefonisch spreekuur

Telefonisch spreekuur 

Voor eenvoudige vragen en het opvragen (bloed-) onderzoek kunt u gebruik maken van het telefonisch afspraakspreekuur.
Het telefonisch spreekuur vindt iedere werkdag plaats op afspraak. Dagelijks kunt zich opgeven voor het telefonisch spreekuur gedurende onze openingstijden. 

Alle huisartsen bellen ergens tusssen 11.30 em 13.30 uur. 

Dokter Huisbrink:
Maandag, woensdag en donderdag en vrijdag 11.30-13.30 uur

Dokter Kardolus:
Dinsdag, donderdag en vrijdag 11.30-13.30 uur

Dokter de Korte:
Dagelijks behalve woensdag 11.30-13.30 uur

Bij drukte kan het zijn dat de huisartsen aan het eind van het spreekuur bellen, dat is rond 16.30-17.30 uur

Uitslagen

Labuitslagen, uitslagen van ECG's en dergelijke, worden door de huisartsen zelf aan u doorgegeven.
Uitslagen van uitstrijkjes en urineonderzoek worden door de praktijkassistentes aan u doorgegeven.

eConsult

U kunt ook een eConsult aanvragen voor het opvragen van testresultaten. Daarvoor eerst aanmelden, zie aan de linker kant van deze website. Naar 'eConsult'.

Huisbezoek

Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Assistentie en praktijkondersteuning

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Zij maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten.
U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.
U kunt bij de assistente verder terecht voor:

  • Herhaalrecepten
  • Het meten van de bloeddruk
  • Aanstippen van wratten
  • Verbinden van wonden
  • Oren uitspuiten
  • Hechtingen verwijderen
  • Injecties 
  • Zwangerschapstest
  • Urine onderzoek
  • Suiker controle 
  • Uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
  • Gehoortesten (audiogram)
  • ECG (cardiogram)
  • Reizigersadvisering en vaccinaties
  • Verstrekken van informatiefolders

Maak hiervoor een afspraak.

Praktijkondersteuner POH-S

De praktijkonderateuner (POH) is een verpleegkundige, die de huisarts en de huisartsenpraktijk ondersteunt

Diabetes mellitus

Met de POH kunt u afspraken maken over diabetes type 2. Zij begeleidt u en regelt voor u alle noodzakelijke controles, schrijft de medicatie voor en adviseert u inzake voeding, gedragsregels en alles wat met suikerziekte te maken heeft.
Bij diabetes handelt de praktijkondersteuner conform de landelijke richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap en volgens de criteria van de SEZ, een regionaal samenwerkingsverband van huisartsen, Waterlandziekenhuis (oogarts en internist), artsenlaboratorium SALT, diëtiste en anderen.

Chronische bronchitis (COPD)

Ook in het kader van de SEZ, onder andere in samenwerking met het artsenlab SALT, longartsen in het Waterlandziekenhuis en enkele fysiotherapeuten, werken we aan een intensievere behandeling van chronische bronchitis (COPD). Als u bekend bent met de diagnose COPD en de huisarts de hoofdbehandelaar is, kunt u van ons een oproep verwachten. Het doel is om samen met u te beoordelen of u goed bent ingesteld op eventuele medicatie, er worden leefstijladviezen doorgenomen en u krijgt uitleg over het ziektebeeld COPD en het beloop hiervan.

Ouderen die aandacht behoeven

De praktijkondersteuner besteedt, in samenwerking met uw huisarts, aandacht aan ouderen (80+), die extra kwetsbaar zijn door leeftijd of ziekte. Periodieke controles, begeleiding en specifieke aandacht voor het ouder worden vinden hierbij plaats.

Praktijkondersteuning GGZ

Huisartsenpraktijk Molentocht werkt samen met Psygro. Een GZZ medewerker van Psygro werkt in de huisartsenpraktijk op dinsdag, woensdag en vrijdag. Zij wordt ingeschakeld voor problemen op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg, waarvoor u dan veelal niet meer de praktijk uit hoeft.

Het werk van de POH GGZ bestaat uit:

  • Consultatiefunctie / ondersteuning van een huisarts
  • Vraagverduidelijkingsgesprekken
  • Triage-gesprek
  • Doorverwijzen
  • Begeleiding van patiënten onder behandeling van de huisarts
  • Kortdurende behandeling

Afspraken met POH GGZ gaat via het spreekuur van de huisarts.

Urineonderzoek

Voor onderzoek van de ochtendurine (blaasontsteking - bij voorkeur vers-  of zwangerschap - bijvoorkeur ochtendurine) kunt u de urine dagelijks voor 10.00 uur inleveren bij de praktijkassistente.

De urine kunt u opvangen in een urine-opvangpotje (af te halen in de praktijk of te koop bij apotheek/drogist) en worden voorzien van naam en adres.

De assistente laat u een checklijstje invullen over uw klaqchten en stelt eventueel enkele aanvullende vragen, zodat wij de uitslag van de urine zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Daarvoor moeten wij weten welke klachten u heeft.

Vanaf 11.00 uur kunt u bellen voor een eerste uitslag. Indien de eerste uitslag onvoldoende duidelijkheid geeft omtrent een eventuele infectie wordt een snelkweek (Uricult) ingezet waarvan de uitslag de volgende dag bekend is.

U kunt ook het fomulier op de website rechtsonder invullen en tegelijk met de urine inleveren, dan hoeft de assistente u geen vragen te stellen (en kunt u de urine direct achter het luikje in het toilet zetten, wel bij de assistente melden, dat er urine is ingeleverd!).

Naar urine-formulier.

Uitstrijkjes bevolkingsonderzoek

Uitstrijkjes in het kader van het bevolkingsonderzoek

U kunt met de praktijkassistente een afspraak maken voor het afnemen van het uitstrijkje. Het uitstrijkje wordt gemaakt door een van de praktijkassistentes. Het oproepformulier moet u meenemen naar de praktijk want hebben we nodig om mee te sturen. 

De organisatie, die uw oproepen verzorgt:
Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker Midden-west
Noord-Holland, Flevoland, Utrecht

Openingstijden: ma - vrij tot 17.00
Telefoonnummer: 0900 4 94 94 94
Webadres voor de regio: Bevolkingsonderzoek Midden-West
E-mail: info@bevolkingsonderzoekmidden-west.nl

Als u wilt weten wanneer u een oproep krijgt kunt u lezen op de RIVM-website:
Oproepschema

Informatie van het RIVM:
Naar info over uitstrijkjes in Nederland: RIVM

 

 

Spoedgevallen overdag en in avond/weekend

Spoedgevallen overdag bij de huisarts

Bij verwondingen, kneuzingen, vallen of andere spoedeisende klachten kunt u direct naar de praktijk komen.

De praktijk is geopend op werkdagen tussen 8.00 en 17.00. Als u belt dat u eraan komt, kan de huisarts alvast rekening houden met uw komst.

Bereikbaarheid avond en weekend via Spoedpost Waterland

Voor spoedgevallen buiten de openingstijden van de praktijk is een huisarts bereikbaar via de Spoedpost Waterland, Waterlandlaan 250 te Purmerend.

Spoedpost Waterland      Bel eerst: 0299-313233


Ga niet zonder afspraak op eigen initiatief naar de spoedpost.

De Spoedpost bevindt zich in het Waterland ziekenhuis (ingang links van de hoofdingang). U belt tevoren met (0299) 313233 voor het maken van een afspraak. Mensen met een afspraak gaan voor.

Op de Spoedpost Waterland werken alle huisartsen uit de regio Waterland samen. Uw medische dossier is soms op de Spoedpost beschikbaar, mits u dit tevoren bij uw huisarts of praktijkassistente hebt opgegeven.

Indien u niet wenst dat er inzage in uw dossier is vanuit de Spoedpost dient u dat door te geven aan uw huisarts.

Openingstijden
Iedere werkdag na 17.00 uur, op zaterdag en zondag en op feestdagen is de Spoedpost Waterland geopend.

Afspraken
Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.

Naar de website van Spoedpost Waterland

 

 

Avond-, nacht- en weekenddienst

Bereikbaarheid avond en weekend:

Spoedpost Waterland
Voor spoedgevallen buiten de openingstijden van de praktijk is een huisarts bereikbaar via de Spoedpost Waterland, Waterlandlaan 250 te Purmerend, in het Waterland ziekenhuis (ingang links van de hoofdingang).

Spoedpost Waterland


U belt tevoren (0299) 313233 voor het maken van een afspraak. Bel dus eerst!

Mensen met een afspraak gaan voor. Op de Spoedpost Waterland werken alle huisartsen uit de regio Waterland samen.
Uw medische dossier is soms op de Spoedpost beschikbaar, alleen wanneer u dat heeft doorgegegevn aan uw huisarts. Indien u niet wenst dat er inzage in uw dossier is vanuit de post dient u dat uw huisarts te melden.

Openingstijden
Iedere werkdag na 17.00 uur,  op zaterdag en zondag en op feestdagen is de Spoedpost geopend.

Afspraken
Houdt bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.

Naar de website van Spoedpost Waterland

Wetenschappelijk onderzoek

Huisartsenpraktijk Molentocht vindt het belangrijk dat medische zorg continue wordt verbeterd. Daarom doet de praktijk mee aan wetenschappelijk onderzoek. Meestal lopen er een of meerdere wetenschappelijke studies waarin de praktijk participeerd. De kans is groot dat u ook daarvoor wordt benaderd. We vragen dan altijd expliciet uw medewerking, ten bate van de vooruitgang van medische kennis.

IPCI

Een vaste plaats in het wetenschappelijk onderzoek wordt ingenomen IPCI (Interdisciplinary Processing of Clinical Information), een project van de Afdeling Medische Informatica van het Erasmus MC in Rotterdam.
Weblink IPCI

Het betreft patiëntgegevens voor onderzoek in de gezondheidszorg, zoals onder andere het effect van genesmiddelen, bijwerkingen, enzovoort. Natuurlijk zonder uw persoonlijke gegevens bekend te maken: het is anoniem wetenschappelijk onderzoek met patiëntengegevens is belangrijk voor de verbetering van de zorg.
Voor onderzoek zijn vaak gegevens nodig van duizenden patiënten. Ook gegevens die wij in de huisartsenpraktijk in de computer verwerken, kunnen daarvoor belangrijk zijn.
Het IPCI-project (Integrated Primary Care Information) van de afdeling Medische Informatica van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam zoekt naar antwoorden op vragen als:

  • Welke geneesmiddelen worden door huisartsen voorgeschreven bij welke ziekte en waarom?
  • Gaan klachten wel echt weg van die medicijnen en hoelang duurt dat?
  • Hoe zit het met de verschillende bijwerkingen van allerlei geneesmiddelen?

Onze huisartsenpraktijken werktenmee aan dit onderzoek. De onderzoekers krijgen medische gegevens. Bij deze gegevens staat geen naam, adres of andere persoonlijke gegevens. De onderzoekers kunnen niet zien van welke patiënt de medische gegevens zijn. De medische informatie is altijd anoniem. Het IPCI-project heeft een strenge Raad van Toezicht die erop let dat de gegevens zorgvuldig worden gebruikt.
Bezwaar?
Heeft u bezwaar tegen het gebruik van uw gegevens voor dit wetenschappelijk onderzoek, dan is het belangrijk dat u dat aan ons vertelt. Uw gegevens worden dan niet gebruikt voor onderzoek.

NIVEL (Zorgregistraties eerste lijn)

Het doel van het NIVEL is representatieve, continue, kwantitatieve en kwalitatieve informatie over de door Nederlandse huisartsen geleverde zorg te genereren.  Weblink NIVEL Zorgregistrarties Eerste Lijn

Waarom NIVEL Zorgregistraties Eerste Lijn?

Om de gezondheidszorg als geheel toegankelijk en betaalbaar te houden is een sterke, samenhangende eerste lijn noodzakelijk. Dat is nodig, omdat steeds meer mensen zorg krijgen van steeds meer verschillende zorgverleners en omdat de kosten in de zorg stijgen.
Het NIVEL maakt met zijn zorgregistraties zichtbaar hoe de eerstelijnsgezondheidszorg functioneert en hoe dit samenhangt met het zorggebruik in de tweede lijn. Doel van de NIVEL Zorgregistraties is een continue monitoring van gezondheid en zorg in de gehele eerste lijn. Dit gebeurt op basis van representatieve steekproeven van zorgverleners. Het zorggebruik van ongeveer 400.000 mensen wordt in kaart gebracht. Het gaat daarbij om het totale zorggebruik en alle gepresenteerde klachten en aandoeningen in de eerste lijn.

Zorgverleners

Het NIVEL legt met de zorgregistraties routinematig bijgehouden zorggegevens vast van een steekproef van:

huisartsen
eerstelijnspsychologen
huisartsenposten
fysiotherapeuten
oefentherapeuten
diëtisten
zorggroepen
gezondheidscentra

Deze gegevens worden gecombineerd en aangevuld met gegevens over farmaceutische zorg en tweedelijnszorg die door andere instituten worden verzameld.

Een samenhangend beeld van zorg en gezondheid in de gehele eerstelijnszorg

De NIVEL Zorgregistraties geven inzicht in de rol van verschillende zorgverleners in de eerste lijn, hoe deze zorgverleners zich tot elkaar verhouden en welke gevolgen beleidsmaatregelen hebben voor gezondheid en zorggebruik. De NIVEL Zorgregistraties geven inzicht in vragen als:
– Hoe vaak komen patiënten met een aandoening bij welke zorgverlener in de eerste lijn?
– Voorkomt goede zorg dat patiënten met een aandoening zieker worden?
– Leidt een goed presterende eerste lijn tot minder gebruik van tweedelijnszorg?
– Vindt er verschuiving plaats van zorg tussen zorgverleners binnen de eerste lijn?
– Wat is de invloed van comorbiditeit bij mensen met chronische aandoeningen op het zorggebruik in de eerste lijn?

Prioriteiten van onderzoek met de NIVEL Zorgregistraties zijn:

- acute zorg in de eerste lijn
- preventie van chronische aandoeningen
- zorg voor chronisch zieken
- eerstelijns geestelijke gezondheidszorg

Binnen deze thema’s worden de kwaliteit, betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg onderzocht. Naar Youtube informatie over dit onderzoek.
Nederlands Instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg. www.nivel.nl / www.nivel.eu

Privacyverklaring Nivel zorgregistratie:


Onze huisartsenpraktijk doet mee aan het verzamelen van gegevens voor wetenschappelijk onderzoek door het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (Nivel). Het Nivel kent een zeer strikt privacybeleid en ontvangt van ons geen informatie waarmee patiënten direct geïndentificeerd kunnen worden. Patiënten kunnen bij onze zorgverlener(s) meer informatie opvragen en door ook hun eventuele bezwaar laten registreren. Meer informatie kunt u vinden op de website van Nivel zorgregistraties eerste lijn: https://www.nivel.nl/nl/NZR/zorgregistraties-eerstelijn en voor de privacybescherming: https://www.nivel.nl/nl/NZR/over-nivel/privacybescherming .

 

 

Huisartsenpraktijk Molentocht

Huisartsen dhr. M. Huisbrink, mw. G.J. Kardolus, dhr. W.M. de Korte en mw. W. Boom.
Praktijkondersteuners mw. M.E.M. Fagel (POH-S) en mw. D.N. van Kranenburg (POH-GGZ)
Praktijkasistentes mw. C. Jonk, mw. M. Leenaars en mw. H. Snoek